Co ekonomia mówi o reklamie

0
325
Rate this post

Dzisiejszy rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny. W prawdzie reklama ma swoją długą tradycję i ekonomia zajmowała się tym zagadnieniem od zawsze, ale dziś rozwija się ona ze zdwojoną siłą.

„Obserwując rynek” ekonomia próbuje wypracować konieczne strategie reklamowe dla każdego, kogo interesuje sprzedaż.
Mówi na przykład o strategii emocjonalnej, która powoduje zaangażowanie, wyzwala emocje przez niejednoznaczność umów.

Ekonomia wspomina także o strategii kształtowania wizerunku produktu, za pomocą różnych narzędzi marketingowych.
Wymienia także strategię wyprzedzającą, która daje korzyść z kształtowania wyższości marki. Strategię planowania w świadomości odbiorców, buduje ona odmienność produktu, zapewnia miejsce w świadomości klientów.

Wreszcie ekonomia zbudowała pojęcie strategii zwanej rezonansem, korzysta ona z doświadczeń i klientów, przywołuje je, wyznaczając pozytywny wizerunek.

Czy nam się to podoba, czy nie reklamy są wszechobecne,
a zadaniem ekonomii jest poszukiwanie najlepszych środków dotarcia do klienta.